Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over Mijn Brink. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u deze per e-mail stellen.
Vermeld hierbij duidelijk uw naam, adres en telefoonnummer. En indien mogelijk ook het serienummer van uw toestel(len). Eén van onze medewerkers neemt binnen drie werkdagen contact met u op.
-
Wat zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen onder de 50 euro betaal je 4,95 euro verzendkosten.
Retourneren is gratis.
-
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Als u op werkdagen voor 14.00 uur bestelt dan heeft u de bestelling de volgende dag in huis. U kunt het pakket volgen via de track & trace code. Deze ontvangt u in uw e-mail. Uw bestelling wordt bezorgd door PostNL.
-
Wie bezorgt mijn bestelling?
Uw bestelling wordt door PostNL bezorgd tussen 8.00 uur en 17.00 uur.
-
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Helaas is dit niet mogelijk.
-
Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling deze nog aanpassen of annuleren?
Na betaling via iDEAL is de bestelling geplaatst en kunt u deze niet meer wijzigen of annuleren.
-
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na het plaatsen van mijn bestelling.
Het is mogelijk dat er met het betalen via iDEAL iets niet helemaal goed is gegaan. Dit kunt u nagaan door te controleren of het bedrag van uw bankrekening is afgeschreven. Is dit wel het geval, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Is dit niet het geval, dan is de bestelling niet geplaatst.
-
Kan ik filters bestellen vanuit het buitenland?
Brink verstuurt alleen bestellingen binnen Nederland. Woont u in Belgie? Dan verwijzen wij u graag naar de webshop van onze importeur Thermad.
-
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.
Mogelijk heeft PostNL vertraging. U kunt uw bestelling volgen via Track & Trace van PostNL. De Track & Trace code ontvangt u in uw e-mail. Als u na een paar dagen uw bestelling nog niet hebt ontvangen neem dan contact met ons op.
-
Actie 'tegoed gratis filters' is verlopen
Als u een toestel hebt die voor 1 juni 2016 is geïnstalleerd dan ontvangt u een tegoed t.w.v. een gratis filterset*. Wat moet u doen?
- Registreer uw toestel binnen 1 maand na installatie op mijnbrink.nl.
- Bestel binnen 6 maanden na registratie een filter(set) op mijnbrink.nl. Doe dit door met uw gebruikersgegevens in te loggen.
- Bestel in de webshop op mijnbrink.nl een filter naar keuze.
- In uw winkelmand ontvangt u op het eindbedrag een korting ter waarde van een standaard filterset.
* Deze actie loopt ten einde.
De actie geldt alleen voor toestellen die vóór 1 juni 2016 zijn geïnstalleerd en als ze voldoen aan de bovenstaande voorwaarden.
-
Mijn kortingspercentage is verdwenen, hoe kan dit?
Wij hebben de webshop met succes kunnen optimalieren waardoor wij de prijzen van de filters vanaf 1 juni 2016 vast laag hebben kunnen krijgen. Hierdoor profiteert u altijd van een vaste lage prijs en zijn kortingen niet meer nodig.
Met Brink heeft u gegarandeerd schone lucht in huis voor een standaard lage prijs.
-
Op welke manieren kan ik betalen?
Betaling van de bestelling verloopt via iDEAL. iDEAL is een betaalmiddel voor internetbankieren dat wordt ondersteund door ABN AMRO, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, ING, Friesland Bank, ASN Bank of Triodos Bank.
Betalen met iDEAL is vertrouwd en veilig.
-
Ontvang ik een factuur?
U ontvangt geen factuur maar een orderbevestiging met uw bestelgegevens.
-
Ik wil mijn product retourneren. Wat moet ik doen?
Heeft u een filter of accessoire verkeerd besteld of geleverd gekregen? U kunt het artikel binnen 30 dagen in originele verpakking ongefrankeerd retour sturen naar onderstaand adres. Ruilen is helaas niet mogelijk. Voeg bij uw retourzending het volledig ingevulde retourformulier in die u hier kunt downloaden.
Terugbetaling
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen zetten wij de terugbetaling in gang. Binnen 14 dagen krijgt u het bedrag op uw rekening bijgeschreven.
Brink Climate Systems B.V.
T.a.v. afdeling Retourgoederen
Antwoordnummer 10634
7950 WB STAPHORST
-
Waarom moet ik mijn toestel registreren?
U hebt een toestel van Brink, gefeliciteerd! Wij hopen dat u veel comfort in uw woning beleeft.
Registreert u het toestel binnen 1 maand na installatie op mijnbrink.nl dan gaat de garantieperiode op die datum in. Als u besluit het toestel niet te registreren dan gaat de garantieperiode in op de datum waarop het toestel is geproduceerd. Dit kan wel 6 maanden schelen.
-
Waar vind ik het serienummer van mijn toestel?
Dit is afhankelijk van het toestel. Het serienummer bestaat uit 12 cijfers en vindt u meestal onder de filterdeur of aan de zijkant van het toestel.
Renovent toestellen
U vindt het serienummer aan de bovenzijde van het toestel en/of achter het filterdeurtje.

Air 70
Het serienummer vindt u achter de voorklep van de Air 70. Til het deksel aan de onderkant los.
Elan
Allure
Het serienummer zit onder de grijze strip aan de rechterkant. U kunt de grijze strip tijdelijk verwijderen. Zie afbeelding.

Advance.
U vindt het serienummer aan de binnenkant van de deur, links bovenin.
Flexivent
Het serienummer vindt u bovenop het toestel.
Sonair
U vindt het serienummer als u de filterouder uit het toestel haalt.
Innoventus
Dit toestel heeft geen serienummer.
-
Hoe vaak moet ik mijn filter vervangen?
Voor een goede werking van uw toestel adviseert Brink om de filters ten minste twee keer per jaar te vervangen. Indien uw huis net is opgeleverd, of u bent woonachtig in een omgeving met veel verkeer, dan adviseren wij om uw filters frequenter te vervangen (om de twee maanden, met uitzondering van de Sonair).
-
Kan ik filters voor mijn luchtverwarmer bestellen?
Filters voor uw luchtverwarmer kunt u bij uw installateur bestellen.
Tijdens het jaarlijks onderhoud van uw luchtverwarmer worden ook de filters vervangen. Heeft u nog geen onderhoudscontract voor uw luchtverwarmer? Vind hier uw installateur.
-
Kan ik mijn filter schoonmaken?
Voor een goede werking van uw toestel is het belangrijk de filters regelmatig met uw stofzuiger schoon te maken, in ieder geval eenmaal per 3 maanden.
Als u toestel voorzien is van een bedieningsdisplay wordt daarop aangegeven dat de filters gereinigd dienen te worden. Sommige installaties zijn voorzien van een 3- of 4-standenschakelaar met een klein rood lampje. Als dat brandt, dient u de filters schoon te maken of te vervangen.
Meer informatie>
-
Heeft u een klacht?
We doen er alles aan om al onze klanten tevreden te stellen. Heeft u toch een klacht? Dan kunt u contact met ons opnemen via (0522) 46 99 44.
U kunt uw klacht ook naar ons mijnbrink@brinkclimatesystems.nl mailen. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, adres, telefoonnummer en -indien mogelijk- uw toestelgegevens. Wij nemen binnen drie werkdagen contact met u op.
-
Wat doet Brink met mijn gegevens?
Brink gebruikt uw klantgegevens alleen voor zaken die te maken hebben met 'Mijn Brink'.